woensdag 14 december 2011

Review: Shiseido Skincare



Ik vind het altijd leuk om nieuwe producten uit te proberen, helemaal als het gaat om huidverzorging. Vorig jaar was ik nog verslaafd aan Biotherm (die ik nog steeds fijn vind) maar het is natuurlijk altijd leuk om nieuwe favorieten te ontdekken. Zo heb ik de afgelopen maand de skincare-lijn van Shiseido mogen uittesten. Het Japanse cosmeticamerk heeft een nieuwe 3-stappenplan gezichtsverzorging. Misschien iets voor jou?

Het Shiseido skincare 1-2-3 bestaat uit (hoe kan het ook anders) drie stappen: voeden (lees: vochtinbrengen), verzachten en het verfijnen van je huidstructuur. Eigenlijk net zo'n soort systeem als Clinique, die ook een stappenplan- verzorgingslijn heeft. 

Ik heb drie producten ontvangen om te testen: Day Moisture Protection (met SPF 15), Night Moisture Recharge en Extra Gentle Cleansing Foam. Het eerste wat opvalt is de mooie solid verpakking. Door de tube-vorm is het erg hygiënisch en je kunt gemakkelijk de hoeveelheid product bepalen, zonder dat je meteen te veel van het product afneemt. Zo doe je er dus langer mee.
 
De dagcréme is extreem licht van structuur. Het is een beetje waterige/melkachtige substantie, iets waar ik heel erg aan moet wennen. Voor wie een (erg) droge huid heeft zal dit product niet erg geschikt zijn. Shiseido geeft namelijk zelf ook al aan dat dit product het meest geschikt is voor de gecombineerde en normale huid. Het is dus erg dun en mocht je een droge huid hebben, zul je iets moeten hebben wat vetter is.
Ik vind het wel fijn om te gebruiken als basis onder je make-up. De crème bevat een parfumgeur, wat ik persoonlijk wel lekker vind, maar mocht je een gevoelige huid hebben dan kun je dit product misschien beter skippen.

De 'nachtcrème' is eigenlijk een moisturizer en belooft je huid 's nachts te voeden en te herstellen van de 'schade' van de dag. Deze crème is een stuk dikker vergeleken met de dagcrème, wat natuurlijk wel logisch is. Hij is erg voedend en trekt snel in. Overigens hebben alle producten dezelfde parfumgeur. Het ruikt een fris, een beetje citrus-achting.

Persoonlijk vind ik het een fijne geur, maar je moet er van houden. Omdat je huid in de winter veel te verduren heeft (slechte weersomstandigheden, zoals kou) is een voedende moisturizer erg handig om te gebruiken naast je normale gezichtsverzorging.


Tot slot is er nog de Extra Gentle Cleansing Foam. Ik vind deze erg fijn, bijna net zo fijn als de Kiehl's Foam cleanser (nog steeds mijn holy grail). Hij is licht schuimend en verwijdert op milde wijze vuil en onzuiverheden. Gelukkig zit er geen alcohol in dus hij droogt je huid niet uit. Je moet alleen niet verwachten dat het al je make-up eraf haalt, daar is hij te mild voor. Maar omdat hij mild is, is hij wel geschikt voor de gevoelige huid. Daarvoor zul je echt eerst aan de slag moeten gaan met een make-up remover.

Ik heb de producten nu zo'n twee weken uitgetest en over het algemeen ben ik erg tevreden. Mijn huid is aanzienlijk verbeterd en dat komt denk ik omdat de producten vrij voedend zijn. Ik beschik zelf over een gecombineerde huid die in de winter extra voeding nodig heeft. 


Wat wel een nadeel is (maar wel te verwachten bij high-end cosmetica) is de prijs. De producten variëren tussen de €40 en €50, wat niet bepaald budget is. Qua kwaliteit-prijsverhouding vind ik de prijs wel op zijn plaats, al denk ik dat het goedkoper kan.

Mocht je dus iets meer over (willen of kunnen) hebben voor gezichtsverzorging en je beschikt over een normale of gecombineerde huid dan is deze gezichtsverzorgingslijn iets voor jou. Tip: je kunt ook altijd naar de betere parfumerieën gaan om samples op te vragen.

1 opmerking:

I love to hear your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...